top of page
  • internettsider

Mandag 21.09.2020 / "Mikro pris" opp 17 plasser på Google

Ved å endre annonsen på Google samt optimalisere teksten inne på nettsiden under pris hoppet søkeordet "Mikro pris" opp hele 17 plasser, fra en elendig 41. plass til en uverdig 24. plass - en nedgang på 41.46%. Det er ikke den plasseringen vi ønsker, men som du vet skjer dette steg for sted og vi er garantert vi på riktig vei etter kun 6 arbeidsdager.

Men hvordan gjorde vi dette?

Annonsen som lå ute fra før av informerte ikke kunden om hva prisen var. Man måtte klikke på linken for å kunne se prisen. Tanken med denne taktiskken er sikkert å få flest mulig til å klikke seg inn på nettsiden. Men problemet er at hvis en potensiell kunde f.eks synes x kroner pr. kvm. er for dyrt, så synes han det - enten du viser han det i annonsen eller inne på nettsiden. Det eneste man sørger for ved å utelate prisen fra annonsen er at man betaler masse penger pr. klikk for å få potensielle kunder inn på nettsiden, som klikker seg ut etter 10 sekunder. Man betaler med andre ord for å få dårlig rating på den aktuelle siden - ettersom Google ser at det er kort aktivitetstid og meget høy frafallsrate på den aktuelle. Vi har nå fått ned annonsekostnadene med flere tusen kroner, økt aktivitetstiden og fått ned frafallraten.

bottom of page