• internettsider

Søkeord og organiske treff øker

Tillit hos Google Ettersom Z er en kliss ny nettside - selv om det føles ut som den har eksistert i 5 år allerede - har den ingen kredibilitet hos Google.

Det har ingenting med konseptet, lokalet, eieren eller nettsiden å gjøre, kun det faktum at nettsiden ikke har noe tid på baken. Man kan se på det som er forhold: Google kjenner ikke deg, og må få bli kjent med deg over tid for å kunne stole på deg og gi deg tillitt og respekt. Vil bedriften din gå konkurs innen det første året? Er det en online scam som varer i to måneder? Dette er spørsmål som Google ikke kan få svar på uten å bruke tiden til hjelp.


Nye nettsider er nærmest umulig å få til toppen av Google gjennom organisk søk, ettersom de ikke har noe autoritet.

Den 10 September da jeg startet med Z sin nettside, hadde den en authority score som var 0 selv om nettsiden allerede hadde eksistert i tre måneder siden juli.

Nå har Z rykket opp og fått en score på 2.

...og bare siden september er nettsiden opp 224.000 plasser.

Til sammenligning har en av konkurrentene våre 13 i authority score.

Søkemotoroptimalisering Når jeg begynte med SEO på nettsiden hadde den ingen søkeord blant de tre første resultatene på Google. Heller ingen søkeord som dukket opp blant de 10 første resultatene:

Nå er saken en annen, med 5 søkeord blant topp 10 og ett blant de tre første søkeresultatene.

Nå er det totalt 90 søkeord i systemet, og 13 søkeord blant 11-20 plass som kan gi gunstige resultater når de etter hvert vil stige opp blant topp 10.

KONTAKTSKJEMA
arrow&v
arrow&v
Facebook logo
LinkedIn logo