Hva koster Google Ads?

I Google Ads kan man sette inn hvilket beløp man ønsker. Det er med andre ord du som bestemmer hvor mye det skal koste.

Men det skal sies at man vil se bedre resultater dersom man setter inn et høyt beløp enn et lavt.

Hvorfor bruke Google Ads?

Du kan være den beste innenfor ditt fagfelt, ha et fantastisk produkt eller en revolusjonerende idé. Du kan jobbe dag og natt for å få bedriften din til å lykkes, men alt arbeidet er bortkastet dersom ingen finner nettsiden din.
Faktumet er at hverken en god arbeidsinnsats eller et bra produkt vil sørge for at bedriften din går rundt i startfasen. Det er ikke hvor hardt man jobber som avgjør om du lykkes eller ikke, det er hvor smart du jobber.

Hopper du over den delen hvor du bruker penger på reklame og markedsføring, kaster du alle pengene du allerede har brukt ut av vinduet. Det er riktig som det sies: Du må bruke penger for å tjene penger - og Google Ads er den reklamen som gir deg mest for pengene. Hvorfor? Du reklamerer til folk som faktisk søker etter det du selger, i stedet for å presse reklamen din på folk som leser en avis eller et nettsted, hvor du er heldig hvis 5% av de som ser annonsen din er interessert i tjenesten eller produktet du selger. 

Hos Google betaler du bare hvis noen fysisk trykker på reklamen din. Hvis 10 stykker trykker på annonsen din, og hvert klikk koster 15 kroner, betaler du med andre ord 150 kroner. Hvis 20 stykker trykker på annonsen din, betaler du 300 kroner. Hvis kun èn av de 20 kjøper en tjeneste av deg, har du med andre ord kun betalt 300 kroner for et oppdrag. Og da ser man bort ifra selve reklamen for bedriften din, som flere hundre andre har sett (men ikke trykket på), samt de 19 andre som valgte å besøke hjemmesiden din.

 

For 300 kroner ville du bli latterliggjort i reklamebransjen, hos Google får du kunder og får spredd navnet ditt til flere hundre mennesker. Så hvis det i verste utfall koster deg 5.000 kroner i reklameutgifter for å få inn 10.000 kroner i kassa, er det verdt det! Hadde du ikke brukt de 5.000 kronene, hadde du ikke omsatt for noe i det hele tatt. I tillegg til de 10.000 kronene du har omsatt for, har du viktigst av alt fått en kundegruppe som du kan høste salg av i årene fremover.

 

Ps. Husk: Hvis du velger å ikke reklamere på Google, er det garantert at en av konkurrentene dine som vil gjøre. Han vil med andre ord få dine kunder og en større og større markedsandel. Med Google AdWords har du muligheten til å ta en del av markedsandelen og øke salget.

KONTAKTSKJEMA
arrow&v
arrow&v
Facebook logo
LinkedIn logo