top of page

Hva koster Google Ads?

I Google Ads kan man selv bestemme en øvre grense, både når det kommer til daglig budsjett samt hva du ønsker å betale for hvert klikk på annonsen. Det er med andre ord du som bestemmer hvor mye du ønsker å bruke hver måned. Men om du får noe igjen for pengene du bruker, er opp til hvordan annonsen er formulert, søkeordene du bruker samt målgruppen du retter deg mot.

Hvorfor bruke Google Ads?

Du kan være den beste innenfor ditt fagfelt, ha et fantastisk produkt eller en revolusjonerende idé. Du kan jobbe dag og natt for å få bedriften din til å lykkes, men alt arbeidet er dessverre bortkastet dersom ingen finner nettsiden din slik at du får salg.
Faktumet er at hverken en god arbeidsinnsats eller et bra produkt vil sørge for at bedriften din går rundt i startfasen. 

Hopper du over den delen hvor du bruker penger på reklame og markedsføring, kaster du alle pengene du allerede har brukt ut av vinduet.

Google Ads er den reklamen som gir deg mest for pengene. Hvorfor? Du reklamerer til folk som faktisk aktivt søker etter det du selger, i stedet for å presse reklamen din på folk som leser en avis eller et nettsted, hvor du er heldig hvis 3% av de som ser annonsen din er interessert i tjenesten eller produktet du selger. 

Flere salg, mer publisitet og høyere omsetning

Hos Google betaler du bare hvis noen fysisk trykker på reklamen din. Hvis 100 stykker ser annonsen, 20 stykker trykker på den og hvert klikk koster 15 kroner, betaler du med andre ord 300 kroner. Hvis kun én av de 20 kjøper en tjeneste av deg, har du med andre ord betalt kun 300 kroner for et salg.

For 300 kroner ville du bli latterliggjort i reklamebransjen. Hos Google får du kunder og får samtidig reklamert for navnet til selskapet ditt til flere hundre mennesker. 

 

Ps. Husk: Hvis du velger å ikke reklamere på Google, er det garantert at en av konkurrentene dine som vil gjøre. De vil med andre ord få dine kunder og en større og større markedsandel. Med Google AdWords har du muligheten til å ta en del av markedsandelen og øke salget.

bottom of page