• internettsider

Oppsummering av måneden

Google Analytics Det føles ut som det har gått tre år, men Flisertilbadet.no har utrolig nok ikke vært ute på nett mer enn èn måned. Ikke det en gang.

Nettsiden ble publisert 4. oktober og har nå ligget ute 24 dager.


På de 24 dagene har 1.253 personer besøkt nettsiden, hvor 771 var fra Oslo, 57 fra Bærum og 47 fra Asker.

Dersom dette tallet mot all formodning skulle stagnere og stoppe på 1250 personer i måneden - noe det naturligvis ikke vil gjøre - vil det tilsvare over 15.000 nye potensielle kunder innom nettsiden i løpet av de neste 12 månedene.

Av disse 1.253 personene som var innom nettsiden, var det 9% som valgte å komme tilbake for å besøke nettsiden igjen, noe som tilsvarer 129 potensielle kunder.

129 potensielle kunder som var så interessert i det vi kan levere, at de ville se flisutvalget èn gang til eller f.eks finne frem til adressen til showroomet vår.

Tror og mener dere at Badogflis sin nettside til får kunder inn til butikken? Jeg snakker nå om badogflis.no? Er svaret ja?

Vel, da kan dere heller ikke tro noe annet om Flisertilbadet.no. Flisertilbadet.no har nemlig nå mer enn 600 besøkende mer i måneden enn nettsiden til Badogflis.no. Dersom tallene til Flisertilbadet.no stagnerer helt, vil disse 600 personene pr. måned i løpet av ett år tilsvare 7.200 flere potensielle kunder innom nettsiden enn det badogflis.no har i dag.

Google Ads Vi betaler mindre og mindre for en potensiell kunde for hver uke som går.

I uke 1 var det stive priser på Google Ads, med en gjennomsnittspris pr. klikk på 15 kroner. Det betyr at vi må betale 15.000 kroner for 1.000 besøkende.

I uke 2 - forrige uke - fikk vi nesten halvert prisen ned til 8 og 30 øre pr. klikk, som gjør 1.000 besøkende om til en utgift på 8.300 kroner.

Nå, i uke 3 er prisen nede 7 kroner og 39 øre pr. klikk, som gjør at 1.000 kunder har gått fra en potensiell utgift på 15.000 pr. måned ned til 7.390 kroner. Dette er en nedgang på 7 610 kroner pr. måned, som tilsvarer en besparelse på 91 320 kroner i året.

Men at man sparer 91.000 i året er en kortsiktig tankegang. Formålet er ikke å spare mest mulig penger, men å nå ut til flest mulig potensielle kunder innenfor budsjettet som er satt.

En langsiktig tankegang er å nå ut til flest mulig ved å senke prisen pr. klikk. Ved at vi har fått senkent prisen pr. klikk kan vi nå ut til 100 ekstra potensielle kunder pr. uke.

Hadde vi fått èn kunde i uken av de 100 ekstra besøkende som handlet for 30.000 kroner, hadde man tjent inn de 90.000 på kun tre uker. Så den langsiktige målet er å jobbe for å øke atall besøkende hvert eneste uke, selv om det bare er med 10 eller 20 besøkende. For hver eneste nye besøkende kan være en betalende kunde. Sist men ikke minst, her er tallene for denne uken:


KONTAKTSKJEMA
arrow&v
arrow&v
Facebook logo
LinkedIn logo