• internettsider

FREMGANG: Antall søkeord blant topp 3

Hvordan måler vi egentlig fremgangen?

Det er tre faktorer som har betydning:

#1: Få mest mulig ut av det budsjettet som er satt i Google Ads. Det vil si fjerne dyre søkeord, fjerne søkeord som ikke gir kunder, opprette nye søkeord som gir mye traffik men som er billige pr. klikk etc.

#2: Få flest mulig søkeord høyest mulig på Google, f.eks komme som de tre første forslagene når noen søker etter "Tannlege Oslo sentrum" #3: Få flere besøkende til nettsiden Som du ser på bildet under, rykker nettsiden opp på Google. Før hadde du bare ett søkeord blant plasseringen 4-10, nå har du tre søkeord blant posisjonen 4-10. Alt fra posisjonen 11-20 og nedover er ikke rellevant, da få om ingen hopper til side 2 på Google når de søker etter noe.

Men antall søkeord i toppen har egentlig ikke så mye å si.

Man kan f.eks kun ha ett søkeord i toppen som gir 2.000 besøkende, eller man kan ha 5 søkeord i toppen som gir lite trafikk og kun generer 200 besøk på nettsiden.

Så fasiten i fremgangen ligger hovedsakelig i trafikken inn til nettsiden.

Den er nå opp 22% (som du ser på bildet over) og er stadig på vei oppover (som du ser på bildet under)




KONTAKTSKJEMA
arrow&v
arrow&v
Facebook logo
LinkedIn logo