top of page
  • internettsider

ANALYSE: Organisk søk før og etter ny nettside.

Når kunder finner deg organisk, betyr det at de har søkt etter deg ved å bruke et bestemt søkeord, også har du kommer øverst. Nettsiden har kommer øverst uten at du har betalt en krone for det. Google velger å vise frem din nettside, fremfor andres.


Før vi produserte den nye nettsiden for deg, hadde du ingen besøkende gjennom organisk søk, fordi nettsiden din ikke var søkemotoroptimalisert:

Nå er saken en annen, til tross for at det ikke er har blitt kombinert Google Ads med ulike annonser. Kun en annons

Hvis du ser på "Keywords Trend" på bildet over, og boksen som ligger helt til høyre, ser du at du nå har to ulike søkeord (kun som eksempel: "Tannlege Sentrum" og "Tannlege Oslo") hvor nettsiden din dukker opp som et av de tre første forslagene til den som søker. Hvis du blar opp til det første bildet i denne artikkelen ser du at den gamle nettsiden din ikke hadde noen søkeord blant topp 3, topp 10 eller topp 20. Du var med andre ord helt usynlig på Google.


Fokuset fremover, og gullgruven som må arbeides med, er de 12 søkeordene som du ser ligger mellom 11-20 plass. Her er det snakk om 12 søkeord som kan pleies slik at de rykker opp og havner opp blant topp 10 eller Topp 3. Bare ved å gjøre det vil man øke antall besøkende fra organisk søk betraktelig.

bottom of page