• internettsider

Analyse: Uke 2 med Google Ads

Først, la oss se på den første uken på Google Ads: Den første uken (7-14 oktober) med Google Ads måtte vi bevise til Google at hva vi var gode for. Bevise at vi faktisk selger det vi påstår at vi selger, og at vi er en seriøs bedrift - ikke en midlertidig scam eller en nystartet bedrift uten ambisjoner. Dette gjør vi ved å sette opp relevante søkeord, som passer som hånd i hanske med informasjonen som blir presentert på selve nettsiden som man videreføres til. Ved å gjøre dette, ser Google en rød tråd. Det ser at søkeren som har trykket på annonsen blir på nettsiden over en lengre periode, noe som stadfester at innholdet er relevant og i takt med det søkeren ønsket å se.


Den første uken måtte vi svi for få kunder. Som du ser på bildet under 7 av søkeordene priset over 15 kroner av Google. Dette spiste opp budsjettet, og 264 klikk fikk en gjennomsnittspris på 16 kroner, noe som førte til at det den første uken gikk 4 234 kroner:

I uke 2 (15-21 oktober) kom belønningen, og vi gikk fra 7 søkeord med over 15 kroner pr. klikk, ned til kun ett søkeord over 10 kroner. Ja, du leste riktig. Fra 7 søkeord over 15 kroner, til kun ett over 10 kroner. Smått utrolig - nesten magi. Fra en kostand pr. klikk på 16 kroner og 4 øre, stupte prisen pr. klikk ned til 8 kroner og 32 øre. Igjen: Helt utrolig.

Hva fører dette til?

I uke 2 har vi registrert 328 klikk på en uke, til en kostnad på 2728 kroner. Det vil med andre ord si at vi nå betaler 1 506 kroner mindre enn den første uken, men likevel får 64 flere klikk innom nettsiden.

KONTAKTSKJEMA
arrow&v
arrow&v
Facebook logo
LinkedIn logo